Egy rendezett háló

Egy rendezett háló
Múltból a jelenbe és vissza

2010. március 9., kedd








A mai napon indítom útjára blogomat. Korhatár nélkül megtekinthető, és én is határon kívűl vagyok itthon.
Szervezőmérnökként debütáltam ki tudja mikor, és lassan húsz éve foglalkozom lakástextillel.
A rendszerváltás után másfél évvel találkoztam valakivel, akivel karöltve létrehoztunk egy magyarországi sikertörténetet, amiből 2004-ben kiszálltam, odahagyva mindent volt üzlettársamnak és családjának.
Sokat töprengtem az új néven: ElizArt. Nem"Art"ok senkinek, hanem egyszerűen szeretnék valami szépet alkotni, valami otthonosat, akkor is , ha mindig vannak új színek, új formák, új lehetőségek.
Eddigi munkáimban úgy vélem sikerült.
Eliz érkezett az Elisabethből, mert külföldi partnereimnek az Erzsébet kevésbé érthető.
Így lettem ElizArt.
Visszatérve az újrakezdés örömteli pillanataihoz, valóban érdekes volt egy működő életformából és csili-vili áruházból előlről kezdeni mindent, de két lábbal a földön járva kevésbé veszíti egyensúlyát az ember.
Az elmúlt évek ajándékai: Spirit Hotel Sárvár, aminek kapcsán férjemmel együtt megjártuk Kínát. Igazi tanulmányút. Örölök, hogy saját szememmel láttam, milyen messze vagyunk Kínától, micsoda technikai fejlettség, és micsoda kedvesség, ami ott van, és Kína nem a Józsefvárosi piacon kezdődik.
Férjem igazi Jolly Joker külföldön. Kínában, ahol puszit véletlenül sem ad egymásnak senki, az ötcsillagos szállodákat tervező, rendező gyár matematikus (!) tulajdonosnője engedélyemet kérte, hogy a férjemet megpuszilhassa! A gyár alárendelt igazgatói, és magyarországi megbízóink nem hittek a szemüknek, de a felszabadult kacagás akkor tört ki, amikor a Mercedes ablakán az igazgatónő ismét bekopogott: még egy puszi! Biztos volt férjem kínai gyökereiben, nem akartuk kedvét szegni azzal, hogy férjem Törökországban tősgyökeres török, itthon pedig igazi erdélyi magyar. Ennél vicesebb csak Tunézia, ahol benszülöttként kezelték. Németországban a belga partner szilárd meggyőződéssel bizonygatta neki, hogy férjem igazi belga.

Komolyra fordítva a szót, megtaláltuk a hatalmas textilvárosban az összes Nyugat-Európai mintát, kíváló másolatokat, fantasztikus bútorokat, de este azt vártam a televízióból, hogy végre mutassanak egy kis osztrák időjárásjelentést, mire észre vettem, Európa máshol van.
Nagyszerű üzletembereink remekül használják az ottani lehetőségeket, én maradok az egyedinél, ami engem képvisel, és elsősorban a megrendelőt.
A szállodák, amikben dolgoztam nekem igazi kincsek, mert a tulajdonosok nemcsak megrendelők voltak, hanem tisztes emberek, akikkel a kapcsolatom ma is korrekt, baráti.
Mi külföldön gyalog járunk. Bangkokban az egyetemvárosban délidőben egy férfi közeledett felénk, ugyanolyan fehér, színes tetejű éthordót cipelve, mint itthon.
Megszólítottam, és kifejeztem azon örömömet, hogy az éthordó stílusa világjenség. ....Így kerültünk a buddhizmus professzorasszonyához, akihez államfőket is hónapokkal előre bejelentenek, és így tekintettük meg a hercegnő egyetemi lakosztályát. A megszólított férfi az egyetem egyik igazgatója volt, aki egyszer tartott előadást Magyarországon. Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése